Η κοινωνικοποίηση του κινηματογράφου στην Ισπανία του 1936 [CNT-AIT]

Κατά την Ισπανική Επανάσταση του 1936 ο κινηματογράφος και η διασκέδαση κολλεκτιβοποιήθηκαν από τους εργαζομένους. Η CNT και η FAI κατήργησαν την ιδιωτική ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών. Αμέσως η παραγωγή αυξήθηκε εκπληκτηκά.

Απόδοση από τα Ισπανικά.

Πρωτότυπο κείμενο: http://archivo.cnt.es/Documentos/cineyanarquismo/home.htm

Η κολλεκτιβοποίηση της κινηματογραφικής βιομηχανίας ξεκίνησε το Ιούλη του 1936 και συνεχήστικε μέχρι το Μάη του 1937. Η παραγωγή αυξήθηκε εκπληκτικά και έφτασε τις ενενήντα ταινείες σε ένα χρόνο. Η παραγωγή περιελάμβανε ντοκιμαντέρ, δράματα, κωμωδίες, όλες υψηλής ποιότητας.

Ντοκιμαντέρ που ενημέρωναν το κόσμο για τη κοινωνική επανάσταση και γυρίστηκαν τότε περιλαμβάνουν: το επαναστατηκό κίνημα στη Βαρκελώνη, οι συλλογικότητες της Αραγκόνας, Αγωνίζονται στο Μέτωπο, Αντιφασιστικός Στρατός στην Αραγωνία, οι Αετοί του IAF, Μαδρίτη ο τάφος του φασισμού.

Δυστηχώς μεγάλο μέρος του κινηματογραφικού υλικού χάθηκε, όπως μια σειρά ντοκιμαντέρ με τίτλο Estampas guerreras. Την εποχη εκείνη κατά τη διάρκεια του πολέμου εθνικιστικές ομάδες κατέστρεφαν τα αρνητικά των φιλμ με μανία.

Ένας σημαντικός άνθρωπος για το κολλεκτιβοποιημένο κινηματογράφο της εποχής ήταν ο Armand, σεναριογράφος, ηθοποιός, και σκηνοθέτης από το 1913, άριστος γνώστης της επαναστατικής μεθόδου παραγωγής.

Μια κομμούνα παραγωγής ταινιών είχε εγκατασταθεί και στο Παρίσι και παρήγαγε τη ταινία La Commune. Μόνο το πρώτο μέρος τελείωσε. Το δεύτερο δεν μπόρεσαν να το τελειώσουν λόγω του πολέμου.

Σημαντική ταινία εκείνης της ιστορικής περιόδου ήταν και Ο Αναρχοσυνδικαλιστής.

Ένωση των Γραφικών Τεχνών, των Επικοινωνιών και της ψυχαγωγίας στη Μαδρίτη – CNT / AIT

Στο πρωτότυπο κείμενο υπάρχουν σύνδεσμοι προς περισσότερα κείμενα στα Ισπανικά με περισσότερες πληροφορίες.

archivo.cnt.es/Documentos/cineyanarquismo/home.htm